
Un ball que s’ha fet viral
- Podeu veure el vídeo que s’ha fet viral a l’Instagram de l’escola de dansa de l’Anthony.
- Si voleu ampliar la informació sobre la història de l’Anthony, podeu llegir aquesta notícia de La Vanguardia.
- És possible que aquesta història us faci pensar en la pel·lícula Billy Elliot. Podríeu completar l’activitat parlant de la pel·lícula. Us proposem algunes escenes interessants: Els nens no ballen, Ballant per al pare i Què sents quan balles?
- A ‘La notícia de la setmana’ vam dedicar una proposta a Billy Elliot i al musical que se’n va fer. Potser us inspirarà per als cursos de cicle superior.
- Quina és la gran passió de l’Anthony i des de quan la practica?
- El vídeo diu que, a Nigèria, molts nens no poden anar a escola ni practicar activitats que els agraden. Per què?
- Com és que l’Anthony sí que pot practicar la seva gran passió?
- Quanta gent ha vist el vídeo del ball a les xarxes socials? Què va passar després que tanta gent veiés el vídeo?
- L’Anthony ha rebut una beca. Què és una beca? I què podrà fer ell amb aquesta beca?
- I la mare de l’Anthony, què en pensa, de tot això que li ha passat al seu fill?
Sobre el ballet per a nois, la diferència d’oportunitats i els vídeos virals
- “Quan la gent veu ballet, es pensa que només es per a noies “, diu l’Anthony. I vosaltres, què en penseu? Hi ha activitats només per a nois o només per a noies? Busqueu-ne alguns exemples.
- Com creieu que ha influït l’actitud de la mare en el fet que l’Anthony pugui ballar?
- L’Anthony i altres nens nigerians no ho tenen tan fàcil per complir els seus somnis com ho podríeu tenir vosaltres. Sabríeu explicar per què?
- Què us sembla el fet que gent d’altres països que no són tan pobres ajudi a nens com l’Anthony? Quin altre tipus d’ajuda podrien donar perquè se’n beneficiessin més nens i nenes i no solament un?
- Quin paper creieu que han tingut les xarxes socials en la història de l’Anthony? El resultat és el mateix que quan una coreografia es fa famosa a Tik Tok?


Ara us toca a vosaltres! (cicle inicial)
1 No és tan fàcil ballar com ho fa l’Anthony… Us atreviu a comprovar-ho? Mireu l’Anthony en acció i intenteu reproduir alguns dels passos de ball que fa al vídeo. Si algú de la vostra classe fa ballet, us pot donar un cop de mà.
2 I vosaltres, quines aficions teniu? Què és el que més us agrada fer: ballar, cantar, pintar, fer algun esport, tocar un instrument…? Feu un dibuix en què sortiu practicant aquesta afició. O en teniu alguna fotografia? També podeu escriure un text breu per explicar-ho. Compartiu-ho amb la resta del vostre grup en un mural a classe.
Que comenci l’espectacle! (cicle mitjà i superior)
1 I vosaltres, quines aficions teniu? Què és el que més us agrada fer? Com us sentiu, quan practiqueu aquesta afició? Fins on estaríeu disposats o disposades a arribar per fer realitat el vostre somni? Escriviu una redacció per explicar-ho.
2 Què us semblaria muntar un espectacle a classe perquè tothom mostri la seva afició preferida? Com aquells programes de talents… Pot ser ballar, tocar la guitarra, fer jocs de màgia, practicar algun esport, cantar, actuar, etc.