Fem pinya… però amb distància!
Sobre el vídeo
- Què vol dir, que les entrades i sortides a l’escola s’han de fer sense aglomeracions?
- Per què cal que us prengueu la temperatura abans de sortir de casa o en arribar a l’escola? Què ha de fer algú que té febre?
- Els nens i nenes de la vostra classe es poden barrejar amb els d’un altre grup? Per què cal fer-ho d’aquesta manera?
- Tots els alumnes de l’escola han de portar mascareta a classe?
- Per què cal ventilar tan sovint les aules?
- El vídeo diu que es poden fer extraescolars, però com recomana fer-les?
- Què passaria si un company de classe tingués la Covid-19? Com hauríeu de fer classe?
Sobre com afecten aquestes mesures a la classe
- Us agrada haver tornat a l’escola? Què és el que més trobàveu a faltar?
- Què us sembla, això de no poder jugar amb amics d’altres grups a l’hora del pati?
- Per què és tan important vigilar que no es tinguin símptomes de la Covid-19 i no anar a classe si se’n tenen? Què passaria si no ho féssiu?
- Què en penseu, de totes aquestes mesures de seguretat? Us costa seguir-les?
- Què creieu que és millor, fer classe a l’escola amb mesures de seguretat o fer classe des de casa com el curs passat?
Quina cara fem avui? (cicle inicial)
Amb les mascaretes no es pot veure bé la cara dels companys i companyes ni dels mestres. No sabeu si riuen, si estan tristos o enfadats… Com ho podríeu fer a classe, per saber com se sent tothom? Sou capaços d’inventra algun sistema que us ajudi a expressar els vostres sentiments més enllà de la mascareta? Aquí en teniu alguns exemples:
1 Dediqueu una estona cada dia a parlar de com us sentiu. Us haureu d’acostumar a expressar els vostres sentiments en veu alta.
2 Dibuixeu en un paper boques de tota mena (contentes, tristes, enfadades) i retalleu-les. Cada dia en triareu una i l’enganxareu a la mascareta perquè tothom vegi de quin humor esteu.
3 Creeu un mural dels sentiments i el pengeu a la paret. Qui vulgui podrà escriure en un paperet com se sent i enganxar-lo allà.
Juguem sense acostar-nos (cicle mitjà i superior)
Que complicat que és demostrar l’afecte als companys i les companyes de classe si no us podeu tocar ni fer abraçades, oi? Jugar mantenint la distància de seguretat també sembla complicat, però no és impossible!
1 Feu una pluja d’idees entre tots per pensar jocs als quals pugueu jugar des de la distància, tant a classe com al pati. I si inventeu un joc nou que respecti les mesures de seguretat?
Som una pinya!
Com podeu demostrar que sou una pinya a classe si no us podeu acostar ni abraçar-vos? Haureu de buscar un sistema alternatiu. Aquí teniu algunes idees:
2 Podeu compondre o adaptar una cançó. Serà l’himne de la vostra classe!
3 Inventeu una salutació secreta, només per al vostre grup, que pugueu fer des de la distància.
4 Creeu un mural dels sentiments i el pengeu a la paret. Qui vulgui podrà escriure en un paperet com se sent i enganxar-lo allà i els altres li podreu contestar també amb un paperet animant-lo o donant-li consells.