Roses de tots colors

2 abr. 2025 | Ara ve...

Ara ve… Sant Jordi, i els llibres i les roses vermelles, grogues, blanques, blaves… en són els protagonistes. A qui regalem llibres? Què volem expressar quan regalem una rosa? I els colors de les roses, què signifiquen? Us proposem parlar d’emocions i sentiments i jugar a experimentar amb els colors per crear la nostra rosa.

Recordem la llegenda i com expressem els sentiments

  • ;En rotllana, expliqueu o recordeu la llegenda de Sant Jordi als més petits. Podeu exposar diferents contes de Sant Jordi, mirar-los i explicar el més adequat per al vostre grup. Els podeu trobar per exemple a la  Xarxa de Biblioteques Municipals o bé projectar algun dels vídeos que podeu trobar a Internet:
  • En explicar la llegenda, feu especial atenció als sentiments i les emocions que senten o expressen els protagonistes. Pregunteu als alumnes, per exemple: Com es deuen sentir el cavaller, la princesa, el rei o fins i tot el drac? Qui té por? Qui se sent feliç? En quin moment de la història? La princesa i sant Jordi són valents?  Per què creieu que el cavaller regala una rosa a la princesa? Què volem dir quan regalem una rosa?
  • Expliqueu als alumnes que el fet de regalar una flor, com una rosa per Sant Jordi, pot servir per expressar diferents sentiments (amor, amistat, estima…), i que segons el color que té pot representar un sentiment o un altre: les roses vermelles volen expressar l’amor i l’enamorament, les grogues, l’amistat i l’alegria, i les de color rosa, l’afecte i la generositat.
  • Proposeu als alumnes decorar una rosa d’un color que expressi una emoció. De quin color la poden pintar? Quin color expressarà l’amistat? L’afecte? Rosa, groc, vermell? Primer, proposeu-los que experimentin amb els colors. Barregeu pintura de diferents colors i mireu quins colors es creen. Amb aquests, amb el que més els agradi, podran pintar una rosa. Imprimiu la rosa i doneu material als alumnes perquè la decorin o la pintin com més els agradi: amb els dits, estampant o amb un pinzell. Podeu decorar la classe amb les roses, retallar-les i enganxar-les en una cartolina o cartró per fer-ne un ram o bé deixar que cada alumne regali la seva rosa a un altre company o companya.
  •  Podeu aprofitar la sessió per parlar de les emocions i els sentiments dels alumnes. Pregunteu-los què els fa contents, quan estan tristos o si mai han tingut por. Per aquesta sessió, o per a d’altres moments, podeu imprimir aquestes targetes i parlar dels sentiments que representen.

L’endevinalla

L'endevinalla

 

Descarrega’t l’endevinalla per treballar a l’aula. Després de trobar la solució entre tots, els nens i nenes poden enganxar-ne una fotografia, dibuixar-la o bé escriure la resposta.

SI TENS EL PROJECTE IMAGINA…

Aprofiteu la pintura de colors que heu creat fent les barreges i feu un joc de memòria per treballar la memòria visual, la identificació de colors i fins i tot el vocabulari.