Flors, un bon regal

5 març 2025 | Ara ve...

Ara ve… el mes de març i l’ametller i la ginesta ja comencen a florir. Després, una mica més tard, floriran els rosers i sortiran les tulipes…
Una flor és un bon regal? Us suggerim treballar la comunicació oral: l’escolta i la comprensió d’un conte i l’expressió de les emocions que sentim en fer o rebre un regal.

Escoltem un conte i creem

  • Encara fa fred però les plantes, arbres i arbusts ja comencen a florir. Feu que els nens i les nenes s’hi fixin. Al pati, al carrer, al parc, als balcons… segur que hi ha plantes que comencen a fer flor. Els primers arbres que floreixen són els ametllers, els presseguers i les pruneres… i això vol dir que ja s’acosta la primavera.
  • Proposeu als alumnes escoltar el conte Flors per a la mare. Entre tots imagineu com són els personatges: la mare, el cocodril, la senyora porqueta, el búfal; on deuen viure, com deuen ser el barret de la porqueta o la camisa del búfal… Feu preguntes per assegurar la comprensió de la narració: Què fa el cocodril quan es lleva? Què vol fer després d’esmorzar? Per què s’espanta? Què vol dir enrojolar-se? Per què vol fer un regal a la mare? Com acaba el conte?… Després, pregunteu als nens i les nenes com creuen que se sent el cocodril: Està content? Quan? Quan sent vergonya? Quan creieu que està preocupat? Per què? En acabar, aprofiteu per parlar de les emocions que senten ells quan fan regals o bé quan són ells qui els reben: Feu regals? Quan? A qui? Us agrada rebre regals? I fer regals? Qui se sent com el cocodril del conte? Com un sentiu quan algú us fa un regal? I quan el feu? Esteu contents? Nerviosos?
  • Després de parlar del conte i de les seves emocions, proposeu als nens i les nenes fer un regal a algú de la seva família, amics o companys i companyes de classe. Proposeu plantar una llavor, tenir-ne cura i quan la planta comenci a sortir, regalar-la. Si no podeu plantar les llavors i fer aquest regal, podeu fer-ne un altre de ben especial. Imprimiu la làmina i proposeu als alumnes regalar un dibuix, flors dibuixades o creades per ells. Hi poden dibuixar, estampar o enganxar papers de colors per fer les flors, i els més grans poden provar d’escriure una frase per a la persona a qui fan el regal.

L’endevinalla

L'endevinalla

 

Descarrega’t l’endevinalla per treballar a l’aula. Després de trobar la solució entre tots, els nens i nenes poden enganxar-ne una fotografia, dibuixar-la o bé escriure la resposta.

SI TENS EL PROJECTE IMAGINA…

Feu servir les pissarres màgiques per dibuixar flors, escriure’n el nom o crear-les fent servir les figures geomètriques Imagina!

Podeu fer targetes del Diccionari Imagina amb imatges i paraules que descriuen les emocions que senten els alumnes quan reben o fan un regal: alegria, sorpresa, felicitat…