Spring is here

13 març 2019 | Ara ve...

Ara ve… la primavera. Com ho sabem? No fa tan fred, alguns arbres han florit i els patis de les escoles ja han canviat de color. I si escoltem bé, ja sentim els ocells com piulen des del niu. Et proposem deixar entrar la primavera a l’aula fent tot d’ocells de colors amb formes geomètriques.

Cantem i ballem.  La primavera ja és aquí?

  • Conversem amb els alumnes sobre els canvis que hi ha al nostre entorn (el pati ha canviat, comencen a florir les flors, se senten els ocells…) Pot ser que arribi la primavera? Com ho podem saber?
  • Els proposem escoltar la cançó Spring is here i entre tots intentem entendre-la. La cançó enumera diferents fets que indiquen que ja arriba la primavera i proposa fer el moviment de les ales dels ocells i dels insectes (abella, papallona, marieta).
  • Proposem als nens i les nenes cantar la tornada o bé tota la cançó i representar els moviments com es fa en el vídeo.
  • Si preferim treballar les cançons en català podem escoltar Els ocells han arribat de Damàris Gelabert o bé la versió rock que en fa el grup Ara O mai.

Construïm ocells

  • Ara que ja sabem que és primavera, decidim omplir la nostra classe d’ocells de colors. Com ho podem fer? Proposem fer els ocells amb diferents formes geomètriques que retallarem i enganxarem.
  • Imprimim les formes geomètriques per fer els ocells en una cartolina blanca i les retallem. Els nens i les nenes més grans poden retallar o punxar ells mateixos les formes.
  • Per fer el cos dels ocells dobleguem el cercle per la meitat.
  • Per fer el bec, dobleguem el quadrat de color groc i aconseguim un triangle.
  • I per fer la cua, dobleguem el rectangle per la meitat, de manera que quedi més estret.
  • Per acabar, enganxem el bec i la cua a la part interior del cercle, cadascun en cada un dels extrems.
  • Al final, cada alumne pot acabar de decorar l’ocell com més li agradi: pintar-lo amb llapis de colors, pintura o bé amb gomets o papers de seda de colors i fer-hi els ulls.

I omplim l’aula d’ocells de colors!

  • Per decorar l’aula podem proposar fer mòbils amb els ocells que hem creat. Fem un forat al centre i hi passem un fil de llana o bé cotó. Posem tres, quatre, cinc… ocells en cada cordill i els pengem. També podem crear el Racó de la primavera i fer un mural amb un paisatge i els ocells que hem creat.
  • En acabar, valorem el resultat entre tots. Preguntem als nens i les nenes: T’agrada com t’ha quedat? T’agradaria fer-ne un altre? Com el faries? Què t’ha costat més? Has ajudat algun altre nen o nena? També podem fixar-nos en quines formes geomètriques hem fet servir.

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Pots documentar la sessió amb l’aplicació Docuimagina.
  • Proposa als alumnes fer servir les peces geomètriques IMAGINA! per crear altres figures relacionades amb la primavera: ocells, papallones, flors… Poden crear amb elles o bé dibuixar-hi al voltant.