Un quadre i molts artistes

abr. 13, 2021 | Saps què ha passat?

En Sacha Jafri ha pintat un quadre tan gran que ha entrat al llibre dels rècords Guinness. Però no ho ha fet tot sol: l’han ajudat a pintar-lo un munt de nens i nenes d’arreu del món. L’obra d’en Sacha és tan especial que, a més, pot contribuir a millorar la vida de molts infants necessitats. Voleu saber com?
MIREM…
No era fàcil, el repte que es va plantejar en Sacha Jafri: pintar un quadre a sobre del llenç més gran del món! Però aquest artista anglès estava tan decidit a fer realitat el seu somni que es va empescar una manera original d’aconseguir-ho. Aquest vídeo us ho explica amb detall:
Nota per als docents:

  • Si voleu més informació sobre en Safra Jafri i la seva iniciativa, podeu consultar el seu perfil d’Instagram i també el web del projecte.
  • Aquí teniu la crida que va fer en Safra perquè els nens i nenes li enviessin els seus dibuixos (en anglès).
PARLEM…
Sobre el vídeo:

  • Com es diu el tipus de pintura que ha inventat en Sacha Jafri i en què consisteix?
  • Com van col·laborar en l’obra d’en Sacha, els nens i nenes?
  • Quin títol va posar en Sacha a la seva obra?
  • Quants pots de pintura i quants pinzells va necessitar per pintar-la?
  • Què va fer amb l’obra, en Sacha, quan la va acabar?
  • Quants diners va recollir i per a què han servit?

Sobre el projecte d’en Sacha Jafri i l’art en general:

  • Què us sembla, que en Sacha deixés participar nens i nenes en el seu projecte? Tenint en compte que ell és un pintor reconegut, creieu que això treu valor a la seva obra?
  • En Sacha fa art abstracte. Si mireu el seu Instagram, hi veureu algunes mostres. Us agrada aquest tipus d’art? O preferiu l’art figuratiu, on s’identifiquen clarament les coses?
  • Què diríeu que volen aconseguir amb les seves obres, els pintors que fan art abstracte?
  • Quins criteris creieu que segueixen els crítics d’art per determinar si un artista és bo?
  • Què valoreu vosaltres per decidir si un quadre us agrada o no?
  • En aquest projecte, en Sacha va col·laborar amb Unicef. Sabeu què fa, aquesta organització? Feu un cop d’ull al seu web per informar-vos.
  • Què us sembla, que artistes reconeguts com en Sacha destinin els diners que guanyen amb les seves obres a causes benèfiques?
FEM…

Ens agrada l’art! (cicle inicial)

Què en penseu, de l’art abstracte? El mestre o la mestra us ensenyarà fotos de diferents quadres abstractes famosos. Cadascun de vosaltres dirà si el quadre en qüestió li agrada o no i per què. Expliqueu també quin sentiment us transmet quan el mireu. En acabar, entre tots, podeu votar els quadres que més us han agradat i penjar-los a les parets de classe per convertir-la en un petit museu.

2 Vosaltres també poder crear una obra d’art obra col·laborativa, com en Sacha Jafri! En primer lloc, determineu quin tema tractareu a la vostra obra. Us fem dues propostes:

a) Podeu reflectir la vostra visió de la pandèmia, com va demanar en Sacha als nens i nenes que hi van col·laborar.

b )Ara que s’acosta Sant Jordi, podeu fer un mural sobre aquest tema per decorar l’escola aquell dia.

Tot seguit, decidiu quines dimensions tindrà el vostre llenç. Organitzeu-vos en grups i dividiu el llenç en parts, de manera que cada grup tingui la seva parcel·la per pintar. A partir d’aquí, deixeu anar la vostra creativitat!
Un cop acabeu l’obra col·laborativa, pengeu-la en algun lloc de l’escola perquè tothom la pugui veure.

Artistes a classe (cicle mitjà i superior)

Analitzem una obra d’art! Per parelles, escolliu un quadre que us agradi, ja sigui figuratiu o abstracte. Podeu investigar a la biblioteca o per Internet. Un cop triada l’obra, us haureu de documentar sobre l’autor i, si pot ser, sobre el significat de l’obra. Després prepareu una breu presentació oral del quadre a la resta de la classe i expliqueu per què us agrada i què us transmet. Lligueu cada quadre amb una emoció o sentiment.

2 Vosaltres també poder crear una obra d’art obra col·laborativa, com en Sacha Jafri! En primer lloc, determineu quin tema tractareu a la vostra obra. Us fem dues propostes:

a) Podeu reflectir la vostra visió de la pandèmia, com va demanar en Sacha als nens i nenes que hi van col·laborar.

b) Ara que s’acosta Sant Jordi, podeu fer un mural sobre aquest tema per decorar l’escola aquell dia.
Tot seguit, decidiu quines dimensions tindrà el vostre llenç. Organitzeu-vos en grups i dividiu el llenç en parts, de manera que cada grup tingui la seva parcel·la per pintar. A partir d’aquí, deixeu anar la vostra creativitat!
Un cop acabeu l’obra col·laborativa, pengeu-la en algun lloc de l’escola perquè tothom la pugui veure.