Vull ser com ella
- Teniu més informació sobre la campanya ‘Vull ser com’ i sobre les dones que la protagonitzen en aquesta notícia. També podeu veure un altre vídeo de la mateixa campanya, amb més referents femenins.
- Aquest any, la Generalitat Valenciana ha impulsat una altra campanya per visibilitzar dones que treballen en sectors masculinitzats. Potser també us poden servir els vídeos que integren la campanya.
- Col·lectivament feu una llista de les dones que surten al vídeo. Si cal, el podeu tornar a mirar. Coneixeu aquestes dones? Si no sabeu qui són, busqueu-ne informació.
- Quines professions tenen aquestes dones? En algun d’aquests casos us ha sorprès que una dona faci aquesta feina?
- “Totes les dones podem arribar tan lluny com imaginem”, diu el vídeo. I poc després hi surt escrit “sense límits”. Què volen dir aquestes frases?
- Quin creieu que és el missatge d’aquest vídeo per a les nenes? I per als nens?
- Sobre la igualtat d’oportunitats i els referents femenins:
- Penseu exemples de feines de responsabilitat i poder (en la política, en la direcció d’empreses, en l’esport, etc.) i analitzeu si normalment les fan més homes, més dones o per igual. Entre tots, debateu si us sembla normal que les coses siguin així.
- “És el moment de ser totes les coses que no ens han deixat ser”, diu el vídeo. Qui o què creieu que ha impedit les dones de ser el que volien?
- Creieu que hi ha feines que les dones no poden fer? I feines que els homes no poden fer? Expliqueu per què.
- Al vídeo surten diferents nenes, però també hi podem veure un nen que té com a referent una dona important. Què us sembla això?
- Creieu que és normal que les nenes busquin referents femenins i els nens referents masculins? O veieu millor que tant nens com nenes tinguin referents masculins i femenins?
I vosaltres, com qui voleu ser? (cicle inicial)
1 Entre tots (nens i nenes) haureu de pensar en una dona famosa com qui us agradaria ser. Pot ser una esportista, una científica, una escriptora, una política, una dona que es dediqui a ajudar els altres… Si no se us acut cap exemple, el mestre o la mestra us pot fer suggeriments.
2 Formeu grups i cada grup haurà de triar una de les dones i en buscarà informació i fotografies. Ho podeu fer a Internet o a la biblioteca. També podeu llegir alguns dels llibres de La Galera de la col·lecció “Valenta com tu”.
3 Feu un póster ben bonic amb imatges relacionades amb aquesta dona i explicant qui és, què va fer i per què l’heu escollit. Podeu llegir els pósters a classe i després penjar-los a l’aula o bé en un lloc comú perquè altres nens i nenes de l’escola els puguin llegir.També podeu representar una escena de teatre presentant aquesta dona o fent alguna de les coses en què treballa o va treballar.
Dones que ens inspiren (cicle mitjà i superior)
1 En grups petits, busqueu una dona referent de cadascun d’aquests camps: política, cultura, ciència, esport i drets socials. Han de ser actuals. Si no en coneixeu cap, informeu-vos-en a Internet.
2 Entre tots els del grup, trieu una d’aquestes dones, la que us agradi més com a referent. Investigueu sobre la seva vida i la seva feina i prepareu una presentació que exposareu a classe. 3 Si haguéssiu d’entrevistar aquesta dona, què li preguntaríeu? Penseu deu preguntes entre tots els del grup. Si trobeu la manera de contactar amb ella a través de xarxes socials o correu electrònic, animeu-vos a fer-li arribar l’entrevista!
- De dones destacades en tots els àmbits socials, culturals, artístics n’hi ha hagut, n’hi ha i n’hi haurà. Aquí trobareu informació sobre dones famoses a Barcelona, però només fent una ràpida cerca a la xarxa, n’hi ha d’arreu del món.
- La Galera té una col·lecció per a nens i nenes a partir de 7 anys, amb llibres destinats a fer conèixer dones catalanes que han estat valentes i pioneres en molts àmbits. Si en voleu saber-ne més… Valenta com tu.