
Unes eleccions molt especials
- Per què són tan especials, les eleccions d’aquest diumenge?
- Quines mesures de seguretat hauran de seguir les persones que vagin a votar? Compareu-les amb les mesures que seguiu vosaltres a l’escola: s’hi assemblen?
- I els locals on es votarà, com han de ser i quines mesures han de respectar?
- Per què creieu que s’han establert franges recomanades per a diferents tipus de persones? Això vol dir que només podran votar a la franja que els pertoca?
- En què consisteix el vot per correu? Qui el fa servir?
- Quina és la feina de les persones que estan a les meses electorals?
Sobre les eleccions i el dret a votar
- Diumenge hi ha eleccions al Parlament de Catalunya. Què és el Parlament? Què s’ha de decidir en aquestes eleccions? Si no ho sabeu, busqueu-ne informació.
- Per què és important poder votar les persones que ens han de representar?
- Durant les darreres setmanes hi ha hagut molts dubtes: endarrerir les eleccions o no, deixar votar els malalts de Covid-19 o no… Al final, què es va decidir? Esteu d’acord amb aquestes decisions? Expliqueu els vostres motius.
- Cal que tothom pugui exercir el seu dret a votar. Per què és tan important, això?
- Per què creieu que aquest any hi ha tanta gent que vol votar per correu?


Nosaltres també votem! (cicle inicial)
1 Imagineu que us demanen que pinteu la classe d’un color ben bonic. Quin triaríeu? Per decidir-ho, haureu de fer una votació! Primer de tot, dividiu-vos en grups petits: cada grup proposarà un color diferent i explicarà a la resta de la classe per què la seva opció és la millor de totes.
2 Ara toca votar! Cada alumne triarà el color que més li agrada. No cal que sigui el mateix que ha defensat amb el seu grup. Al final de la votació haureu de fer el recompte de vots.
3 Ja teniu els resultats de la votació? Quin color ha aconseguit més vots? Què passa si no guanya allò que volíeu vosaltres? Reflexioneu-hi entre tots.
Eleccions a classe (cicle mitjà i superior)
1 Tant al text com al vídeo apareixen un seguit de paraules del camp semàntic de les eleccions. Les sabríeu identificar i definir? Podeu ampliar la llista amb altres paraules del mateix camp semàntic? 2 Simuleu unes eleccions a classe. El primer pas serà formar els “partits” i presentar els programes electorals. Dividiu la classe en grups petits: cada grup serà un partit. Cada partit haurà de pensar i desenvolupar tres propostes per millorar la classe o l’escola. Per torns, les exposareu a la resta de la classe. 3 Ara toca votar! Cadascú triarà un partit polític diferent del seu. Al final de la votació haureu de fer el recompte de vots per determinar qui ha guanyat. La proposta més votada, podeu intentar portar-la a terme.