Les aventures d’un gos turista

gen. 11, 2021 | Saps què ha passat?

Cantants, esportistes, jugadors de videojocs, humoristes… Segur que coneixeu molts influencers de tota mena que s’han fet populars a les xarxes socials. Però sabíeu que també hi ha mascotes influencer? El Pipper n’és un bon exemple. Aquest gosset té un munt de seguidors pendents dels viatges que fa amunt i avall amb el seu amic humà.
MIREM…
A les xarxes, el Pipper no només penja fotos dels seus viatges arreu d’Espanya. També ens descobreix racons que es poden visitar amb mascotes. A més, té una missió important: lluitar contra l’abandonament de gossos. Ho podeu veure en aquest vídeo de l’InfoK:
PARLEM…
Sobre el vídeo

  • Què és un influencer? Com ho explicaríeu amb les vostres paraules?
  • El vídeo es titula “Un gos no és una joguina”. Per què creieu que ho diu?
  • Què significa, que un establiment és pet friendly? En quin idioma està aquesta expressió? Com la traduiríeu al català?
  • Quins llocs pet friendly va visitar el Pipper a Barcelona?
  • Per què han creat la col·lecció de còmics del Pipper?
  • Segons el vídeo, quants gossos s’abandonen cada any a tot Espanya?

Sobre tenir mascotes, establiments pet friendly i l’abandonament de gossos

  • Qui de vosaltres té gos? Com va arribar a casa vostra? Com us n’ocupeu?
  • Quines altres mascotes teniu? Parleu-ne i compartiu consells sobre com tenir-ne cura.
  • En Pablo explica al vídeo que sempre havia volgut tenir una mascota, però que no va adoptar el Pipper fins que no va tenir prou temps per tenir-ne cura. Per què penseu que és tan important tenir temps per a una mascota? Com caldria cuidar-la?
  • Com s’hauria de comportar un gos en un lloc públic o quan surt de viatge? Com creieu que l’hauria d’educar la persona que n’és responsable?
  • Us sembla bona idea, que hi hagi locals pet friendly? Per què?
  • Molta gent abandona els seus gossos just quan arriben les vacances. Per què creieu que ho fan? Quines alternatives hi hauria, en comptes d’abandonar-los?
FEM…

Ells mai no ho farien… (cicle inicial)

Aquesta quinzena us proposem tres activitats perquè trieu!

Moltes associacions fan campanyes cada any per sensibilitzar contra l’abandonament de gossos. Aquest anunci (en francès) de la fundació 20 Millions d’Amis va tenir molt èxit. Mireu el vídeo i parleu a classe sobre què us ha semblat.

Prepareu una campanya contra l’abandonament de gossos. En grups petits, feu cartells explicant per què creieu que no s’haurien d’abandonar. Hi podeu incloure fotos, dibuixos, poemes o l’etiqueta #noabandonament… el que vulgueu! Després podeu enganxar els cartells en llocs visibles i comuns de l’escola.

Busqueu llibres (còmics, contes, novel·les) en què surtin mascotes o els protagonistes dels quals siguin gossos. Porteu-los a classe i dediqueu una estona a llegir-ne alguns: individualment, en grupets, col·lectivament. Després, podeu fer una sessió de “tertúlia literària” comentant les històries, mirant les il·lustracions, descrivint o dibuixant-ne els protagonistes, fixant-vos en el tracte que es dona a les mascotes… Podeu recollir les idees de la tertúlia en un document de recomanacions de lectures per a la biblioteca, les famílies o altres companys i companyes de l’escola.

Pet friendly a prop de casa (cicle mitjà i superior)

Aquesta quinzena us proposem tres activitats perquè trieu!

Moltes associacions fan campanyes cada any per sensibilitzar contra l’abandonament de gossos. Aquest anunci (en francès) de la fundació 20 Millions d’Amis va tenir molt èxit. Mireu el vídeo i parleu a classe sobre què us ha semblat.

2 Quins establiments pet friendly hi ha al vostre barri o localitat? Investigueu-ho! Busqueu com és el logo o el senyal que ho indica.. Podeu anotar els que trobeu de camí de casa a l’escola i contactar amb els responsables de diferents tipus d’establiments pet friendly (botigues, monuments, restaurants, etc.) perquè us expliquin què hi poden fer i què no hi poden fer les mascotes. Si n’hi ha molts, dividiu-vos la feina en grups.

Busqueu llibres (còmics, contes, novel·les) en què surtin mascotes o els protagonistes dels quals siguin gossos. Porteu-los a classe i dediqueu una estona a llegir-ne alguns: individualment, en grupets, col·lectivament. Després, organitzeu una sessió de “tertúlia literària” comentant les històries, observant-ne les il·lustracions, descrivint o dibuixant-ne els protagonistes, fixant-vos en el tracte que es dona a les mascotes… Podeu recollir les idees de la tertúlia en un document de recomanacions de lectures per a la biblioteca, les famílies o altres companys i companyes de l’escola.

Notes per als docents:

  • Trobareu més informació sobre el Pipper i els seus projectes (còmic inclòs) al seu web, com, i al seu perfil d’Instagram.
  • Si voleu aprofundir sobre el tema de l’abandonament de gossos, us poden ser útils aquests dos recursos:
    • Una notícia de La Vanguardia que explica com va augmentar l’adopció de mascotes durant el confinament i com això pot derivar ara en un augment de l’abandonament d’animals.
    • Un article del blog del Pipper amb un seguit de consells a tenir en compte abans d’incorporar una mascota a la família.