Què ha passat aquestes setmanes?
- Quines notícies importants hi ha hagut aquesta Setmana Santa? Podeu fer una llista entre tots oralment, però no cal que les analitzeu: ho fareu a l’activitat posterior.
- Molts nens i nenes s’han tret la mascareta a classe. Quins beneficis hi han trobat?
- I els que encara no se l’han treta, per què no ho han fet?
- Quin problema van tenir molts llibreters la diada de Sant Jordi?
- Qui va ajudar la llibretera que surt al vídeo quan va volar el tendal? Què van fer?
- Per què tenia tothom tantes ganes de celebrar Sant Jordi aquest any?
Sobre el seguiment de l’actualitat durant les vacances:
- Sobre què us vau informar durant la Setmana Santa? Vau fer seguiment de tota l’actualitat per igual o us vau centrar en uns temes concrets?
- A través de quins canals us vau mantenir informats? Vau fer servir les xarxes socials?
- Vau seguir l’actualitat amb els adults de la família? Vau comentar amb ells alguna notícia que us interessés especialment?
Quines notícies hem triat? (cicle inicial)
1 I a vosaltres, quina notícia us ha cridat més l’atenció aquestes setmanes? Cada nen o nena explicarà breument la notícia a la resta de companys i dirà per què l’ha triada. Després, compareu totes les notícies: quants heu dit la mateixa? Hi ha algun tema que destaqui per sobre de la resta? 2 Preparem un recull visual de totes les notícies? Cada nen o nena farà un dibuix que representi la notícia que ha triat i l’acompanyarà d’un breu text explicatiu. Després, podeu ajuntar tots els dibuixos i fer-ne una mena de llibre o, si no, els podeu penjar a les parets de la classe.
Un informatiu a la nostra mida (cicle mitjà i superior)
1 I a vosaltres, quina notícia us ha cridat més l’atenció aquestes setmanes? Cada nen o nena explicarà breument la notícia a la resta de companys i dirà per què l’ha triada. Després, compareu totes les notícies: quants heu dit la mateixa? Hi ha algun tema que destaqui per sobre de la resta? 2 Us proposem que prepareu un informatiu de ràdio amb tres o quatre de les notícies que heu triat. Per a això, dividiu la classe en grups petits. Identifiqueu quines feines caldrà fer (redacció, locució, recerca d‘efectes sonors) i repartiu-les entre el grup. Si ho considereu necessari, alguns alumnes poden fer el paper de testimonis de la notícia. Cada grup assajarà el seu informatiu i l’enregistrarà. Finalment, podeu reproduir els informatius a classe i comentar-los entre tots.