Nou curs, nous alumnes. Qui som?

3 set. 2018 | Ara ve...

Ara que comença el curs et suggerim algunes propostes pensades perquè els nens i les nenes que arriben a l’escola dels grans o bé els que es retroben després de l’estiu se sentin part de la seva nova classe.

Parlem del nom de la classe i de la mascota

  • En rotllana, conversem: Quina classe som? Tenim nom? I mascota? Té nom? Busquem un nom per a la classe i per a la mascota?
  • Per triar el nom de la mascota (si no en té) podeu fer cartells amb alguns noms proposats (o dibuixos) i proposar als alumnes que es posin, en fila, davant del cartell amb el nom que més els agrada. Com sabem quin és el nom que agrada més? (la fila més llarga) Quants nens i nenes hi ha?
  • També podeu proposar fer la cançó de la classe: Ens inventem una cançó? Què hauria de dir la nostra cançó? Ha de parlar de nosaltres? De la mascota? Potser hi podrien aparèixer els nostres noms?

Ens fem fotografies dels que formem la classe

  • Feu que els nens i les nenes s’adonin que no teniu cap fotografia on sortiu tots. Ens en fem una? Com ho podem fer?
  • Organitzeu una sessió de fotografies divertides del grup classe i de tots els nens i les nenes i els mestres que entraran a l’aula durant el curs.
  • És molt divertit i agrada molt als petits fer un photocall relacionat amb el nom de la classe o bé buscar o crear elements amb els quals els alumnes es puguin disfressar (bigotis, ulleres, barrets, etc.. o bé marcs fets amb cartró, etc…) per a les fotografies. Ep! La mascota també ha de sortir a la fotografia!

Expliquem a casa qui som

  • Penseu: Com els podem explicar als pares i les mares qui som, què hem fet, a qui hem conegut? Escolliu quina proposta us agrada més:

1 EL COLLARET DE LA CLASSE. Doneu als nens i les nenes la plantilla model impresa en una cartolineta i deixeu que cadascú la decori com més li agradi. Després enganxeu la fotografia del grup classe i escriviu-ne el nom. Potser alguns alumnes ja poden fer-ho sols. Per penjar-se la cartolina al coll feu servir fil de cotó.

2 L’ÀLBUM “Els primers dies a l’escola”. Imprimiu el document i feu còpies per a cada alumne. Hi podeu recollir el que han fet els nens i les nenes els primers dies: el nom de la classe, els mestres que han conegut, les primeres activitats… Proposeu decorar lliurement els fulls i enganxar-hi les fotografies.

3 EL VÍDEO DE PRESENTACIÓ. Com a alternativa, també podeu fer un vídeo en què cada alumne digui el seu nom, es mostri què fan els alumnes a classe i/o es presenti la mascota. El podeu penjar al blog de l’escola o bé projectar-ho en la reunió de pares.

  • Les famílies poden participar fent arribar algun missatge en to positiu (foto, dibuix, text…) al grup classe. Per exemple: Ens agrada molt el nom que heu triat per la mascota. Us ajudarem a cuidar la mascota, etc.

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Mireu el vídeo La mascota de P3, P4 o P5 de l’Àrea d’educadors i decidiu quin nom li poseu.
  • Podeu fer titelles de les vostres mascotes recuperant els dibuixos de la proposta “Què, qui i com recordem aquest curs” que trobareu a l’apartat “Altres” de l’Àrea d’educadors.
  • Feu servir l’aplicació DocuImagina per documentar les diferents sessions.