Quan definim què és ser una bona persona destaquem alguna qualitat que val la pena de ser imitada. Una d’aquestes qualitats és la voluntat de dialogar en situacions problemàtiques. Així, una bona persona seria aquella que…
davant d’una situació de conflicte fa l’esforç de dialogar amb tots els afectats amb la voluntat d’arribar a uns acords que siguin justos per a tothom.
I aquesta és la història de Nelson Mandela, una història de lluita i diàleg en favor de la justícia i la pau. Us proposem que, per començar, consulteu la seva entrada a enciclopèdia.cat i comenteu la seva figura a classe.
EL DIÀLEG, A CLASSE
Si la voluntat de dialogar fos més present en el tracte entre persones (i en el funcionament de les institucions socials, i en les relacions internacionals) les coses anirien millor.
De vegades no dialoguem perquè no ens hi volem esforçar; altres vegades potser tenim ganes de dialogar i arribar a entendre’ns, però ens costa; altres vegades no dialoguem prou bé perquè no sabem com podem fer-ho millor.
En aquest sentit, us proposem que treballeu a classe quina ha de ser l’actitud dels interlocutors perquè un diàleg sigui eficaç.
1. Analitzeu entre tots aquestes pautes per a dialogar:
2. Proposeu un tema de conflicte que estigui relacionat amb el funcionament de la classe.
3. Demaneu a 7 voluntaris que es col·loquin en rotllana per debatre el tema que hagueu acordat.
4. Demaneu a la resta d’alumnes que s’hi col·loquin al voltant i vagin prenent notes sobre la manera de dialogar dels seus companys.
5. Acabat el debat, demaneu als observadors que comentin el que han vist i ho analitzin.
Ens podeu explicar com ha anat l’activitat en un comentari al post o escrivint-nos a comunicacio@grec.cat. I podeu anar a l’activitat sobre els drets humans clicant aquí.