Fem animalons

12 nov. 2018 | Ara ve...

Ara ve… el temps de les pinyes i les fulles seques. El bosc ha canviat del tot, els esquirols han fet caure les pinyes i el sotabosc és ben sec. Què podem fer amb les pinyes? Et suggerim una proposta creativa per què els nens i les nenes imaginin i creïn els animals més divertits.

Juguem amb les pinyes

  • En arribar a classe, els alumnes es troben un munt de pinyes, totes en una capsa o un cistell. (També podeu haver-les demanat a les famílies). Les pinyes són de diferents mides i formes. Proposeu als nens i les nenes que les observin, les toquin, les olorin… i entre tots, fixeu-vos en les mides, les formes, els colors, etc… Com són? Estan obertes? Tancades? Són dures? Toves? Tenim pinyes de pi pinyer? Potser encara hi ha algun pinyó. Ens hi fixem?
  • Suggeriu que imaginin en què es podrien transformar aquestes pinyes. Deixem que els nens i les nenes facin propostes i si cal, ajudeu-los. Podríem fer un animalet fent servir aquestes pinyes? Com ho podríem fer? Quins? Un conill? Un gall?

Fem animals amb les pinyes

  • Per convertir les pinyes en animals, teniu tres models en la plantilla “Fem animalons“. Deixeu que cada alumne trïi l’animal que vol crear o bé feu votacions per escollir un sol model per a tota la classe.
  • Les pinyes seran el cos dels animalons. Per fer-los, cada alumne ha de pintar les figures (el cap i les potes) del seu animaló i enganxar-les a la pinya. Si cal, ajudeu-los. Per fer la gallineta, cal modelar la cresta i el bec amb plastilina, envernissar-los amb làtex i encolar-los a la pinya.
  • Si ho preferiu, podeu fer les cares i les potes dels animals amb feltre. Feu servir les figures que us donem com a model.
  • Ep, també podeu fer animals decorant fulles de formes diferents.

Exposem tots els animals

  • Proposeu exposar els animals que han creat els nens i les nenes. Suggeriu crear un entorn adequat. On podrien viure aquests animalons? Per exemple, els podeu proposar fer un bosc. De fons, podeu fer servir una fotografia d’arbres, un bosc amb els colors de la tardor, i crear un sotabosc amb fulles de diferents formes i colors i pedretes o trossets de branques seques. Feu servir aquest espai per fomentar el joc i la imaginació.
  • Al cap d’uns dies, cada alumne es pot endur el seu animaló a casa.

I si voleu compartir els vostres treballs…

Envieu-nos les imatges dels vostres “animalons” a comunicacio@enciclopedia.cat. Entre totes les que rebem sortejarem 3 puzzles Imagina! per treballar el pas del temps.

SI ETS USUARI IMAGINA!

  • Proposeu confegir i escriure els noms dels animals que han creat amb l’Atrapalletres o bé a la pissarra màgica.
  • També podeu jugar a inventar animals a partir de les formes geomètriques de les peces Imagina.
  • Feu servir l’aplicació DocuImagina per documentar la proposta.