Itineraris adaptablesĀ on line
Nosaltres hi posem les idees i el temps. Tu fas possible el projecte a l’aula.
REPTES MOTIVADORS
ElsĀ reptes ajuden a formular bones preguntes per investigar i trobar solucions creatives, significatives i amb valors educatius i socials als problemes plantejats.
ACTIVITATS 100% COMPETENCIALS
Activitats basades en situacions reals de l’entorn proper, d’investigaciĆ³, de descobriment, de manipulaciĆ³; que ajuden a resumir, transferir, aplicar…
APRENENTATGE COOPERATIU
Els nens i les nenes aprenen a treballar en grups, fentĀ servir estratĆØgies com l’1-2-4 o el full giratori, alhora que valoren els talents i les intelĀ·ligĆØncies individuals.
RECURSOS I EINES
Els recursos i eines dels projectes sĆ³n multiformat, variats, lĆŗdics, adequats a l’edat, molt fĆ cils de fer servir i, sobretot, Ćŗtils.Ā Un estalvi de temps per als docents!
PROGRAMACIONS
curriculars, interdisciplinĆ ries i flexibles.
RĆŗbriques, registres
i altres eines per avaluar les competĆØncies especĆfiques de cada Ć rea.
FormaciĆ³
i assessorament mentre estĆ s fent el projecte.
Els usuaris diuen
“Amb aquest projecte els alumnes sĆ³n els veritables protagonistes del seu aprenentatge.”
Laura, Noelia, Helena (Escola Sant Bernat, Olesa de Montserrat)
“El que mĆ©s els agrada sĆ³n els reptes. Els nens estan motivats des del moment zero.”
Rafi BailĆ³n (Escola BetĆŗlia, Badalona)
“Tens autonomia per anar fent i desfent al teu gust i al ritme de la classe.”
Mar PĆ©rez (Escola BetĆŗlia, Badalona)
Coneix millor els nostres projectes
Projectes de primer cicle
Projectes de segon cicle
Projectes de tercer cicle
Dissenyem els
projectes per
adaptar-los a les
teves necessitats
Contacta amb nosaltres.
DESCOBRIM LA NOSTRA ESCOLA
Repte
- Com Ć©s lāescola dāara?
- QuĆØ vol dir anar a lāescola?
- Com ho explicarem?
Producte/s
- RepresentaciĆ³ plĆ stica de les persones āØque formem l’escola.
- ExposiciĆ³ sobre la nostra escola.
Continguts clau
LāESCOLA ā¢ entorn proper ā¢ persones de lāescola ā¢ espais de lāescola ā¢ materials ā¢ el pas del temps ā¢ relaciĆ³ escola-famĆlia ā¢ activitats ā¢ el valor dāanar āØa lāescola ā¢ la diversitat…
EL MISTERI DEL TEMPS
Repte
- Per quĆØ Ć©s important mesurar el temps?
- Com podem organitzar el nostre temps?
Producte/s
- ConstrucciĆ³ dāun calendari personalitzat.
- Disseny d’una mĆ quina del temps.
- ConstrucciĆ³ dāun rellotge de sorra.
Continguts clau
EL TEMPS ā¢ etapes de la vida ā¢ pas del temps āØen lāentorn ā¢ dia i nit ā¢ estacions ā¢ passat, present i futur ā¢ mesura del temps ā¢ eines per planificar-nos i organitzar-nos…
JUGUEM?
Repte
- Sempre juguem al mateix?
- āØCom podem millorar lāestona del pati?
Producte/s
- Disseny i construcciĆ³ de jocs i joguines.
- OrganitzaciĆ³ dāuna jornada per compartir els jocs i les joguines creats.
Continguts clau
JOCS I JOGUINES ā¢ tipus de jocs i joguines ā¢ āØinstruccions ā¢ materials ā¢ energia ā¢ entorn de joc ā¢ disseny i creaciĆ³…
AMB TOTS ELS SENTITS
Repte
- Ajudem a la doctora Smith?
- āØCom ho farem per saber moltes coses āØdels sentits i aconseguir el codi āØdel robot Puck?
Producte/s
- Superar un escape room relacionat āØamb el cos i els sentits, que amaga āØel codi buscat.
Continguts clau
ELS SENTITS ā¢ les parts del cos ā¢ emocions i sentiments ā¢ lāolfacte ā¢ el gust ā¢ la vista ā¢ el tacte ā¢ lāoĆÆda ā¢ qualitats que es perceben amb els sentits ā¢ hĆ bits i prĆ ctiques dāhigiene corporalĀ ā¢ codis secrets
AMB ELS ANIMALS NO TOT SāHI VAL
Repte
- Ens han arribat notĆcies preocupants sobre el tracte que reben alguns animals.Ā āØQuĆØ podem fer per reduir lāabandonament i el tracte inadequat de les mascotes?
Producte/s
- Disseny dāuna campanya de conscienciaciĆ³ en l’entorn proper sobre quins animals āØsĆ³n adequats com a mascotes.
Continguts clau
ELS ANIMALS ā¢ caracterĆstiques i morfologia āØdels animals vertebrats ā¢ grups dāanimals ā¢ āØdesplaƧament ā¢ alimentaciĆ³ ā¢ reproducciĆ³ i cicle vital ā¢ hĆ bitat ā¢ relaciĆ³ amb les persones ā¢ āØbenestar i protecciĆ³ dels animals…
SOM ARTISTES
Repte
- Per quĆØ els artistes exposen les seves obres? On i com ho fan?
- āØI nosaltres, com podem exposar les nostres creacions?
Producte/s
- CreaciĆ³ dāun espai dāexposicions āØ(el nostre āmuseuā) on mostrar āØles nostres creacions.
Continguts clau
LāART ā¢ experimentaciĆ³ ā¢ volum i pla ā¢ representaciĆ³ de la realitat ā¢ materials ā¢ tĆØcniques ā¢ pintura ā¢ āØescultura ā¢ artistes catalans ā¢ espais ā¢ creaciĆ³…
EL PODER DE LES PLANTES
Repte
- Ćs possible realment un mĆ³n sense plantes?
- āØCom podem fer mĆ©s presents les plantes āØa lāescola?
Producte/s
- Producte multimĆØdia per argumentar āØel paper de les plantes.
- āØAcciĆ³ de jardineria a lāescola.
Continguts clau
LES PLANTES ā¢ nutriciĆ³, reproducciĆ³, relaciĆ³ ā¢ grups āØde plantes ā¢ observaciĆ³, cura i protecciĆ³ de āØplantes ā¢ activitats econĆ²miques ā¢ experimentsā¦
A L’ESCOLA FEM SALUT
Repte
- Som una escola saludable? En quĆØ ens fixem per valorar-ho?
- Com podem aconseguir ser-ho encara mƩs?
Producte/s
- DecĆ leg de bones prĆ ctiques per tenir bona salut.
- SemĆ for per controlar quĆØ estem fent bĆ© i quĆØ no a lāescola.
- Propostes de millora amb accions concretes.
Continguts clau
SALUT ā¢ morfologia i funcionament de lāaparell locomotor i dels sentits ā¢ nutriciĆ³ i alimentaciĆ³ ā¢ āØrelaciĆ³ i emocions ā¢ experimentsā¦
L’AIGUA QUE MOU EL MĆN
Repte
- Ćs fĆ cil que lāaigua surti per lāaixeta? Ho investigarem!
- Com podem conscienciar les persones que ens envolten que lāaigua Ć©s un “tresorā?
Producte/s
- ConstrucciĆ³ dāuna roda hidrĆ ulica i de filtres de depuraciĆ³.
- ExposiciĆ³ o jornada de lāaigua.
Continguts clau
LāAIGUA ā¢ canvis d’estat ā¢ cicle natural i humĆ ā¢ Ćŗs ā¢ la forƧa de lāaigua ā¢ energia ā¢ aigua i paisatge ā¢ mĆ quines i energia ā¢ experimentaciĆ³ā¦
FEM DE GUIES PER…
Repte
- Com podem ajudar els nouvinguts?
- QuĆØ han de saber per viure al nostre poble o ciutat? I nosaltres?
Producte/s
- Carnet de āguia turĆstic infantilā superant una sĆØrie de proves dāaptitud.
- Guia-itinerari per donar a conĆØixer el lloc on vivim.
- Sortida guiada per la nostra localitat amb les persones nouvingudes.
Continguts clau
LA LOCALITAT ā¢ pobles i ciutats ā¢ relleu ā¢ mapes āØi plĆ nols ā¢ activitats econĆ²miques ā¢ organitzaciĆ³ social, administrativa i polĆtica ā¢ mobilitat ā¢ āØpatrimoni ā¢ diversitat ā¢ demografia ā¢ civisme
CONEIXEM CATALUNYA?
Repte
- Com podem detectar errors i notĆcies falses sobre la geografia i lāentorn de Catalunya?
- Com podem conĆØixer millor el nostre territori?
Producte/s
- ElaboraciĆ³ d’unes instruccions per detectar fake news o errors en les informacions.
- Jocs sobre Catalunya.
Continguts clau
CATALUNYA ā¢ relleu ā¢ societat ā¢ polĆtica ā¢ tipus āØde comarques ā¢ clima ā¢ demografia ā¢ diversitat ā¢ āØpaisatge ā¢ canvis temporals ā¢Ā interpretaciĆ³ de mapes
MILERS D’ANYS OBSERVANT ELS ASTRES
Repte
- QuĆØ ens cal conĆØixer per entendre com ha evolucionat el nostre mĆ³n?
- Quina Ć©s la milor manera de recollir aquest coneixement per tenir-lo present?
- Com explicar el coneixement?
Producte/s
- PresentaciĆ³ sobre els coneixements sobre l’Univers, el sistema solar, l’evoluciĆ³ histĆ²rica.
- Joc basat en la lĆnia del temps.
Continguts clau
UNIVERS I EVOLUCIĆ ā¢ sistema solar (Sol, Terra, moviments, orientaciĆ³ā¦) ā¢ canvis en el temps ā¢ evoluciĆ³ dels Ć©ssers vius ā¢ mesures temporals ā¢ inici dāĆØpoques histĆ²riques ā¢ generaciĆ³ de preguntes cientĆfiques i coneixement cientĆficā¦
COM INVENTEM?
Repte
- Biomimetisme: com ens ajuda la natura a inventar?
Producte/s
- DissenyemĀ elĀ prototipĀ dāunĀ invent inspirat en la natura.
- DivulguemĀ els valors del nostre prototip defensant-lo davant un comitĆØ dāexperts.
Continguts clau
NATURA I TECNOLOGIA ā¢ matĆØria ā¢ energia ā¢ llum ā¢ so ā¢ calor, electricitat ā¢ observaciĆ³ i experimentaciĆ³ cientĆfica, interacciĆ³ dels Ć©ssers vius amb el medi ā¢ ecosistemes ā¢ energia ā¢ mĆ quines ā¢ disseny ā¢ āØreciclatge ā¢ sostenibilitat
TERRĆCOLES O MARCIANS?
Repte
- Ariadna FarrĆ©s, investigadora de la NASA ens donarĆ pistes per respondre el nostre repte: LaĀ colonitzaciĆ³Ā deĀ MartĀ Ć©sĀ laĀ soluciĆ³ alĀ canviĀ climĆ tic, laĀ contaminaciĆ³Ā i laĀ superpoblaciĆ³Ā de la Terra?
Producte/s
- AudiovisualĀ artĆsticĀ (animaciĆ³, fotografies, mĆŗsica, vĆdeo…) en el qual mostrem com volem que sigui el planeta que habitem.
Continguts clau
VIDA I SISTEMA SOLAR ā¢ Terra, Mart i el sistema solar ā¢ microorganismes i relaciĆ³ dels Ć©ssers vius amb el medi ā¢ avenƧos en alimentaciĆ³ i salut ā¢ āØreproducciĆ³ humana ā¢ fonts dāenergia ā¢ esgotament dels recursos ā¢ impacte tecnolĆ²gic ā¢ diferents āØorganitzacions socials ā¢ tecnologia
SANS I ESTALVIS
Repte
- QuinesĀ milloresĀ es podenĀ fer aĀ lāescolaĀ pelĀ āØque fa alĀ grauĀ deĀ seguretatĀ iĀ salut?
Producte/s
- DissenyemĀ indicacionsĀ iĀ protectorsĀ per fer lāescola encara mĆ©s segura.
- CursetĀ deĀ primersĀ auxilis.
Continguts clau
SALUT I PREVENCIĆ ā¢ aparells del cos humĆ ā¢ riscos: tabac i alcohol ā¢ locomociĆ³ i relaciĆ³ humana ā¢ āØnutriciĆ³ ā¢ materials ā¢ prevenciĆ³ ā¢ hĆ bits saludables ā¢ seguretat
GEOREPORTERS
Repte
- Les notĆcies i reportatges sĆ³n cosa de āgransā?
- Com treballen els periodistes especialitzats?
- āØCom podem fer de georeporters i georeporteres?
Producte/s
- Farem una revista digital amb georeportatges especialitzats i per a lectors joves.
Continguts clau
GEOGRAFIA ā¢ relleu, paisatge i clima ā¢ terratrĆØmols i tsunamis ā¢ interpretacions cartogrĆ fiques ā¢
grĆ fics ā¢ riscos mediambientals ā¢ Catalunya, Espanya i el mĆ³n ā¢ la protecciĆ³ del medi
DE LES COVES ALS CASTELLS
Repte
- ComĀ podemĀ ferĀ de āpadrins dāhistĆ²riaāĀ delsĀ nensĀ i les nenes de CI?
Producte/s
- āØInventarem una porta del temps perquĆØ els nostres fillols entrin a fer un passeig i s’entusiasmin amb la histĆ²ria.
Continguts clau
HISTĆRIA ā¢ fonts ā¢ lĆnia del temps ā¢ edats ā¢ prehistĆ²ria ā¢ edat antiga (ibers, grecs, romans) ā¢ edat mitjana.
DE āTERRA A LA VISTAā A āSALVEM LA TERRAā
Repte
- Un youtuber famĆ³s ens demana ajut per documentar el guiĆ³ dāuna pelĀ·lĆcula sobre āØuna nissaga familiar.Ā Com lāajudarem?
Producte/s
- āØRecull de documentaciĆ³ histĆ²rica grĆ fica i textual per construir una lĆnia del temps digital que ajudi el youtuber a fer el guiĆ³ de la pelĀ·lĆcula.
Continguts clau
HISTĆRIA ā¢ edat moderna ā¢ edat contemporĆ nia ā¢ el mĆ³n avui