
Itineraris adaptablesĀ on line
Nosaltres hi posem les idees i el temps. Tu fas possible el projecte a l’aula.

REPTES MOTIVADORS
ElsĀ reptes ajuden a formular bones preguntes per investigar i trobar solucions creatives, significatives i amb valors educatius i socials als problemes plantejats.

ACTIVITATS 100% COMPETENCIALS
Activitats basades en situacions reals de l’entorn proper, d’investigació, de descobriment, de manipulació; que ajuden a resumir, transferir, aplicar…

APRENENTATGE COOPERATIU
Els nens i les nenes aprenen a treballar en grups, fentĀ servir estratĆØgies com l’1-2-4 o el full giratori, alhora que valoren els talents i les intelĀ·ligĆØncies individuals.

RECURSOS I EINES
Els recursos i eines dels projectes són multiformat, variats, lĆŗdics, adequats a l’edat, molt fĆ cils de fer servir i, sobretot, Ćŗtils.Ā Un estalvi de temps per als docents!

PROGRAMACIONS
curriculars, interdisciplinĆ ries i flexibles.

RĆŗbriques, registres
i altres eines per avaluar les competĆØncies especĆfiques de cada Ć rea.

Formació
i assessorament mentre estĆ s fent el projecte.
Els usuaris diuen
“Amb aquest projecte els alumnes són els veritables protagonistes del seu aprenentatge.”
Laura, Noelia, Helena (Escola Sant Bernat, Olesa de Montserrat)
“El que mĆ©s els agrada són els reptes. Els nens estan motivats des del moment zero.”
Rafi Bailón (Escola Betúlia, Badalona)
“Tens autonomia per anar fent i desfent al teu gust i al ritme de la classe.”
Mar Pérez (Escola Betúlia, Badalona)
Coneix millor els nostres projectes
Projectes de primer cicle
Projectes de segon cicle
Projectes de tercer cicle
Dissenyem els
projectes per
adaptar-los a les
teves necessitats
Ens agradaria molt explicar-te’ls.
Contacta amb nosaltres.
DESCOBRIM LA NOSTRA ESCOLA
Repte
- Com Ć©s lāescola dāara?
- QuĆØ vol dir anar a lāescola?
- Com ho explicarem?
Producte/s
- Representació plĆ stica de les persones āØque formem l’escola.
- Exposició sobre la nostra escola.
Continguts clau
LāESCOLA ⢠entorn proper ⢠persones de lāescola ⢠espais de lāescola ⢠materials ⢠el pas del temps ⢠relació escola-famĆlia ⢠activitats ⢠el valor dāanar āØa lāescola ⢠la diversitat…
EL MISTERI DEL TEMPS
Repte
- Per què és important mesurar el temps?
- Com podem organitzar el nostre temps?
Producte/s
- Construcció dāun calendari personalitzat.
- Disseny d’una mĆ quina del temps.
- Construcció dāun rellotge de sorra.
Continguts clau
EL TEMPS ⢠etapes de la vida ⢠pas del temps āØen lāentorn ⢠dia i nit ⢠estacions ⢠passat, present i futur ⢠mesura del temps ⢠eines per planificar-nos i organitzar-nos…
JUGUEM?
Repte
- Sempre juguem al mateix?
- āØCom podem millorar lāestona del pati?
Producte/s
- Disseny i construcció de jocs i joguines.
- Organització dāuna jornada per compartir els jocs i les joguines creats.
Continguts clau
JOCS I JOGUINES ⢠tipus de jocs i joguines ⢠āØinstruccions ⢠materials ⢠energia ⢠entorn de joc ⢠disseny i creació…
AMB TOTS ELS SENTITS
Repte
- Ajudem a la doctora Smith?
- āØCom ho farem per saber moltes coses āØdels sentits i aconseguir el codi āØdel robot Puck?
Producte/s
- Superar un escape room relacionat āØamb el cos i els sentits, que amaga āØel codi buscat.
Continguts clau
ELS SENTITS ⢠les parts del cos ⢠emocions i sentiments ⢠lāolfacte ⢠el gust ⢠la vista ⢠el tacte ⢠lāoĆÆda ⢠qualitats que es perceben amb els sentits ⢠hĆ bits i prĆ ctiques dāhigiene corporal ⢠codis secrets
AMB ELS ANIMALS NO TOT SāHI VAL
Repte
- Ens han arribat notĆcies preocupants sobre el tracte que reben alguns animals.Ā āØQuĆØ podem fer per reduir lāabandonament i el tracte inadequat de les mascotes?
Producte/s
- Disseny dāuna campanya de conscienciació en l’entorn proper sobre quins animals āØsón adequats com a mascotes.
Continguts clau
ELS ANIMALS ⢠caracterĆstiques i morfologia āØdels animals vertebrats ⢠grups dāanimals ⢠āØdesplaƧament ⢠alimentació ⢠reproducció i cicle vital ⢠hĆ bitat ⢠relació amb les persones ⢠āØbenestar i protecció dels animals…
SOM ARTISTES
Repte
- Per quĆØ els artistes exposen les seves obres? On i com ho fan?
- āØI nosaltres, com podem exposar les nostres creacions?
Producte/s
- Creació dāun espai dāexposicions āØ(el nostre āmuseuā) on mostrar āØles nostres creacions.
Continguts clau
LāART ⢠experimentació ⢠volum i pla ⢠representació de la realitat ⢠materials ⢠tĆØcniques ⢠pintura ⢠āØescultura ⢠artistes catalans ⢠espais ⢠creació…
EL PODER DE LES PLANTES
Repte
- Ćs possible realment un món sense plantes?
- āØCom podem fer mĆ©s presents les plantes āØa lāescola?
Producte/s
- Producte multimĆØdia per argumentar āØel paper de les plantes.
- āØAcció de jardineria a lāescola.
Continguts clau
LES PLANTES ⢠nutrició, reproducció, relació ⢠grups āØde plantes ⢠observació, cura i protecció de āØplantes ⢠activitats econòmiques ⢠experimentsā¦
A L’ESCOLA FEM SALUT
Repte
- Som una escola saludable? En quĆØ ens fixem per valorar-ho?
- Com podem aconseguir ser-ho encara mƩs?
Producte/s
- DecĆ leg de bones prĆ ctiques per tenir bona salut.
- SemĆ for per controlar quĆØ estem fent bĆ© i quĆØ no a lāescola.
- Propostes de millora amb accions concretes.
Continguts clau
SALUT ⢠morfologia i funcionament de lāaparell locomotor i dels sentits ⢠nutrició i alimentació ⢠āØrelació i emocions ⢠experimentsā¦
L’AIGUA QUE MOU EL MĆN
Repte
- Ćs fĆ cil que lāaigua surti per lāaixeta? Ho investigarem!
- Com podem conscienciar les persones que ens envolten que lāaigua Ć©s un “tresorā?
Producte/s
- Construcció dāuna roda hidrĆ ulica i de filtres de depuració.
- Exposició o jornada de lāaigua.
Continguts clau
LāAIGUA ⢠canvis d’estat ⢠cicle natural i humà ⢠ús ⢠la forƧa de lāaigua ⢠energia ⢠aigua i paisatge ⢠mĆ quines i energia ⢠experimentacióā¦
FEM DE GUIES PER…
Repte
- Com podem ajudar els nouvinguts?
- QuĆØ han de saber per viure al nostre poble o ciutat? I nosaltres?
Producte/s
- Carnet de āguia turĆstic infantilā superant una sĆØrie de proves dāaptitud.
- Guia-itinerari per donar a conĆØixer el lloc on vivim.
- Sortida guiada per la nostra localitat amb les persones nouvingudes.
Continguts clau
LA LOCALITAT ⢠pobles i ciutats ⢠relleu ⢠mapes āØi plĆ nols ⢠activitats econòmiques ⢠organització social, administrativa i polĆtica ⢠mobilitat ⢠āØpatrimoni ⢠diversitat ⢠demografia ⢠civisme
CONEIXEM CATALUNYA?
Repte
- Com podem detectar errors i notĆcies falses sobre la geografia i lāentorn de Catalunya?
- Com podem conĆØixer millor el nostre territori?
Producte/s
- Elaboració d’unes instruccions per detectar fake news o errors en les informacions.
- Jocs sobre Catalunya.
Continguts clau
CATALUNYA ⢠relleu ⢠societat ⢠polĆtica ⢠tipus āØde comarques ⢠clima ⢠demografia ⢠diversitat ⢠āØpaisatge ⢠canvis temporals ā¢Ā interpretació de mapes
MILERS D’ANYS OBSERVANT ELS ASTRES
Repte
- Què ens cal conèixer per entendre com ha evolucionat el nostre món?
- Quina Ʃs la milor manera de recollir aquest coneixement per tenir-lo present?
- Com explicar el coneixement?
Producte/s
- Presentació sobre els coneixements sobre l’Univers, el sistema solar, l’evolució històrica.
- Joc basat en la lĆnia del temps.
Continguts clau
UNIVERS I EVOLUCIà ⢠sistema solar (Sol, Terra, moviments, orientacióā¦) ⢠canvis en el temps ⢠evolució dels Ć©ssers vius ⢠mesures temporals ⢠inici dāĆØpoques històriques ⢠generació de preguntes cientĆfiques i coneixement cientĆficā¦
COM INVENTEM?
Repte
- Biomimetisme: com ens ajuda la natura a inventar?
Producte/s
- DissenyemĀ elĀ prototipĀ dāunĀ invent inspirat en la natura.
- DivulguemĀ els valors del nostre prototip defensant-lo davant un comitĆØ dāexperts.
Continguts clau
NATURA I TECNOLOGIA ⢠matĆØria ⢠energia ⢠llum ⢠so ⢠calor, electricitat ⢠observació i experimentació cientĆfica, interacció dels Ć©ssers vius amb el medi ⢠ecosistemes ⢠energia ⢠mĆ quines ⢠disseny ⢠āØreciclatge ⢠sostenibilitat
TERRĆCOLES O MARCIANS?
Repte
- Ariadna Farrés, investigadora de la NASA ens donarà pistes per respondre el nostre repte: La colonització de Mart és la solució al canvi climà tic, la contaminació i la superpoblació de la Terra?
Producte/s
- AudiovisualĀ artĆsticĀ (animació, fotografies, mĆŗsica, vĆdeo…) en el qual mostrem com volem que sigui el planeta que habitem.
Continguts clau
VIDA I SISTEMA SOLAR ⢠Terra, Mart i el sistema solar ⢠microorganismes i relació dels Ć©ssers vius amb el medi ⢠avenƧos en alimentació i salut ⢠āØreproducció humana ⢠fonts dāenergia ⢠esgotament dels recursos ⢠impacte tecnològic ⢠diferents āØorganitzacions socials ⢠tecnologia
SANS I ESTALVIS
Repte
- QuinesĀ milloresĀ es podenĀ fer aĀ lāescolaĀ pelĀ āØque fa alĀ grauĀ deĀ seguretatĀ iĀ salut?
Producte/s
- DissenyemĀ indicacionsĀ iĀ protectorsĀ per fer lāescola encara mĆ©s segura.
- CursetĀ deĀ primersĀ auxilis.
Continguts clau
SALUT I PREVENCIà ⢠aparells del cos humà ⢠riscos: tabac i alcohol ⢠locomoció i relació humana ⢠āØnutrició ⢠materials ⢠prevenció ⢠hĆ bits saludables ⢠seguretat
GEOREPORTERS
Repte
- Les notĆcies i reportatges són cosa de āgransā?
- Com treballen els periodistes especialitzats?
- āØCom podem fer de georeporters i georeporteres?
Producte/s
- Farem una revista digital amb georeportatges especialitzats i per a lectors joves.
Continguts clau
GEOGRAFIA ⢠relleu, paisatge i clima ⢠terratrĆØmols i tsunamis ⢠interpretacions cartogrĆ fiques ā¢
grà fics ⢠riscos mediambientals ⢠Catalunya, Espanya i el món ⢠la protecció del medi
DE LES COVES ALS CASTELLS
Repte
- ComĀ podemĀ ferĀ de āpadrins dāhistòriaāĀ delsĀ nensĀ i les nenes de CI?
Producte/s
- āØInventarem una porta del temps perquĆØ els nostres fillols entrin a fer un passeig i s’entusiasmin amb la història.
Continguts clau
HISTĆRIA ⢠fonts ⢠lĆnia del temps ⢠edats ⢠prehistòria ⢠edat antiga (ibers, grecs, romans) ⢠edat mitjana.
DE āTERRA A LA VISTAā A āSALVEM LA TERRAā
Repte
- Un youtuber famós ens demana ajut per documentar el guió dāuna pelĀ·lĆcula sobre āØuna nissaga familiar.Ā Com lāajudarem?
Producte/s
- āØRecull de documentació històrica grĆ fica i textual per construir una lĆnia del temps digital que ajudi el youtuber a fer el guió de la pelĀ·lĆcula.
Continguts clau
HISTĆRIA ⢠edat moderna ⢠edat contemporĆ nia ⢠el món avui